Sunday, April 3, 2011

6 TAHUN MENANTI

SYUKUR...
Setelah 6 tahun menanti.
6 tahun penuh ketakutan.
6 tahun penuh lakonan.
Akhirnya aku mendapat kelulusan 'itu'.
Walaupun agaknya sudah terlanjut usia.
Majoriti berumur belasan tahun.

Syukurlah aku melepasi dengan sekali sahaja.
Ramai lagi yang tersekat sampai 4 kali.
BUKAN macam karaktor kartun ini yang syik gagal sahaja.
Sekurang-kurangya kita berusaha...



Tetapi aku memikirkan balik sejarah silam yang yang aku pernah mengambilnya 2 kali(ceramah + ujian).
Bukan sebab kegagalan tapi masalah kewangan dan kengkangan.
Akhirnya dengan sekali sahaja aku mendapat :

P untuk PENGORBANAN
P untuk PANTANG MENYERAH KALAH
P untuk PNGETAHUAN
P untuk PANTAS BERTINDAK
P untuk PENENTANG KEMALASAN

Harapan aku,tahun ini(2011),aku akan peroleh P lagi.
Kelulusan untuk membawa kenderaan beroda 4 yang comel itu yang berwarna kuning..!!

hahaha..SEKIAN.
WASSALAM...

1 comment: