Tuesday, March 29, 2011

hahaha..!!!

SALAM SAYANG BUAT PEMBACA..!

Semalam sengaja aku buat kajian tentang keberkesanan teknik pengajaranku di pusat tuisyen ini. Sementara menunggu pelajar lain datang aku menyuruh mereka menulis
"KENAPA SAYA MASUK TUISYEN..!"

Pelajar yang mencari alasan sampai 10 aku hadiahkan mereka sebiji gula-gula.Maka banyaklah sebab yang tak terfikir oleh akal.

SEBAB yang biasa mereka tulis :
*saya mahu pandai
*saya mahu A dalam UPSR
*MAK saya suruh

Aku terkesan bila antara mereka yang menulis :
"cikgu WAN baik"
"cikgu WAN ceria"
Aku? Gelak saja.

Tak sangka mereka menghargai aku.Memerhati tingkah-lakuku yang serba kekurangan ini."BAIK & CERIA" dari semua aspek.
Akan kupraktikkan untuk proses pembelajaran seterusnya.
Perkataan CERIA memang aku boleh terima bahkan itulah yang menjadi tabiatku dalam rumah pun..HUHU..
Tapi istilah BAIK amat sukar untuk aku telan.
kadang-kadang aku merelakan untuk menjahatkan diri aku dengan berkata-kata dalam hati.
Mulut aku sentiasa mengeluarkan perkataan yang luar biasa untuk diterima oleh keluarga.
Itulah aku...

Mungkin kebaikan aku diperhati daripada sikap aku yang sengaja mengumpan mereka dengan gula-gula.Alahai...
(sekadar gambar hiasan)


Aku terkesan bila ada antara mereka menulis:

"saya masuk tuisyen sebab saya sayang keluarga saya.."

Matang fikiran kanak-kanak ini.

AYUH kalian!BANGKIT dari kejahilan !
Mari mencipta kecemerlangan bersama CIKGU WAN..

WASSALAM...

No comments:

Post a Comment