Monday, April 11, 2011

TERUS BERJUANG CIKGU WAN!!

SEMOGA ALLAH RAHMATI KITA SEMUA...
LINDUNGAN DAN barakah dariNYA.

Genap aku telah menabur bakti sebagai pendidik(tutor) selama 2 bulan.Aku melalui liku-liku seorang guru tanpa tauliah dari kerajaan.Tapi aku ada sedikit pengalaman dan kemahuan.Kemahuan untuk melihat seterusya menyaksikan air mata kejayaan dan kemenangan.
Membantu anak-anak yang terlepas pandang oleh guru di sekolah masing-masing.
Ya! Aku berjanji untuk memberikan yang terbaik untuk mereka.



Pada asalnya...
Pelajar tahun 4 bermula dengan 4 orang yang masih setia.
Tahun 6 bermula 2 orang itu pun datang sekali sekala.
Tingkatan 3 bermula dengan 2 orang yang membatalkan penyertaan begitu saja.
Tingkatan 5 bermula dengan 5 orang juga masih orang yang sama.

Sekarang,syukur...
Pelajar semakin meningkat 100%.
Ini menunjukkan semakin ramai pelajar yang ingin mencipta perubahan.
Jauh hati dengan guru dan sekolah masing-masing barangkali...

Lokasi tuisyen aku usahakan bukan di bandar.TIdak menyewa lot kedai berhawa dingin dan kerusi berspan.

Tuisyen aku hanya di menumpang sebuah surau buruk beratus tahun dan banyak meninggalkan sejarah silam dari arwah datuk,ayah dan aku sendiri.
Hanya dilengkapi kipas,dan pelajar hanya duduk bersila bermejakan ala "meja jepun".
Tetapi tuisyen aku dilengkapi dengan pengisian rohani(solat berjemaah,ilmu agama).

Aku amat yakin anak-anak muda sekarang leka mengejar ilmu duniawi yang sengaja menuju ke arah mencipta kekayaan diri,bukan kekayaan hati.

Aset utama kelas tuisyen aku ialah AKU SENDIRI.

Aku mesti tahu aset tuisyen ini ialah aku sendiri yang diciptakan ALLAH untuk kaya hati,kaya ideologi dan kaya semangat dalam diri.

WALLAHI...
Aku isytiharkan perang ke atas orang yang berjiwa pemalas!
SEBAB aku bukan jenis macam itu...


WASSALAM...

No comments:

Post a Comment