Wednesday, March 4, 2009

WAN MOHD NAIM


WAN MOHD NAIM BIN WAN HASSAN ,21 tahun(BULAN MAC adalah bulan kelahiran tapi saya kurang pasti bila-maaf) tinggal di Kampung Duyong Kecil.Ada motorsikal baru. Sya sudah kenal beliau dari umur 9 tahun. Duduk dalam satu kelas dari darjah 4 hingga hingga darjah 6. Sempat bersekolah di sekolah yang sama dari tingkatan 1 hingga tingkatan 3. Mempunyai banyak keistimewaan yang tersembunyi dan pelbagai cerita suka dan duka yang saya dengar daripada dia.

1) Pagi tadi saya terima sepotong sms darinya " mung duk wak nape tu,sehat dok mung dinung.."

2) Senyum saya terima sms tersebut,dia kawan yang memahami.

3) Dia pernah kemalangan ketika menunggang basikal ketika 6 tahun,kesannya sampai sekarang pada lengannya.

4) Dia pernah ditahan di hospital, darjah 5-buah pinggang.

5) Menaiki basikal bersama-sama ketika ke sekolah suatu masa dahulu,dia hampir kemalangan lagi.

6) ALLAH uji lagi,ketika menuntut di Universiti Teknologi Mara-Dungun-kemalangan dengan kereta.

7)Diuji lagi ketika semester 4 ketika menuntut.

8) Sekarang saya lihat dia semakin bersemangat bersama tempat pengajian baru-belajar kejuruteraan elektrik.

9) Dia menemani saya untuk membuat pemeriksaan kesihatan untuk memasuki UiTM ketika masa dahulu.Juga menemani saya ketika saya hendak mengambil keputusan STPM saya-dia ceria.

10) Mempunyai ahli keluarga yang ramai-dia anak bongsu. Ibu yang baik hati dan ayah yang tenang.saya pernah menikmati kuih di rumahnya- memang asyik ketika itu.

11) Kini saya berpeluang menghantar mesej sahaja,saya akan jumpa dia ketika pulang ke kampung halaman.

Naim-semoga sihat dan ceria selalu di samping keluarga.

Sekian,kenal peribadi melalui kawan.

No comments:

Post a Comment