Sunday, March 8, 2009

balik kampung

Saya harap ada orang kampung saya yang membaca blog saya ini. Sesungguhnya kerinduan PADA KAMPUNG HALAMAN TIDAK TERTAHAN LAGI...Cuti-peluang untuk balik ke kampung. Beramah mesra bersama keluarga yang selama ini ditinggalkan. Oleh sebab kesibukan seharian dan faktor kewangan,saya ambil keputusan bulan 5 ini adalah hari terbaik untuk pulang. Apa khabar orang kampung..?

  1. Saya tak dapat menafikan perasaan untuk pulang ke kampung,fenomena semulajadi bagi perantau tegar macam saya. Apa khabarmu di sana?
  2. FENOMENA balik kampung memang terasa gelombangnya ketika hari raya,musim cuti pengajian.
  3. Ketika saya meninjau stesen bas 2 hari lepas(cuti sempena Maulidur Rasul), memang bahang ini terasa. Masing-masing mengandang beg untuk pulang-KAMPUNG....
  4. Dalam hati saya saya terfikir apa yang ada di kampung,sedangkan di bandar lengkap segalanya-"wifi",hiburan,makanan.
  5. Rupa-rupanya banyak yang boleh disimpulkan dari situasi "bombastic" ini.
  6. Anda setuju kalau saya katakan mereka ini mempunyai jati diri sebagai anak kelahiran kampung/hulu/pedalaman.
  7. Mereka ingatkan keluarga sebab itu mereka balik ke kampung.
  8. Mereka tahu asal-usul masing-masing-SIAPA MEREKA-Sebab itu mereka balik.
  9. Dan,ada duit lebih-BALIK-walaupun tiket pergi/balik mencecah RM100 untuk 2 malam sahaja.
  10. Tiada kerja hendak dibuat-balik!!!!
  11. Apa khabar orang kampung saya,-Pulau Duyong,Kuala Terengganu-sihat?-senyum sokmo deh-

akhir kata-selamat PULANG KE KAMPUNG HALAMAN MASING-MASING SEBELUM ANDA DIPULANGKAN KE KAMPUNG...

No comments:

Post a Comment