Wednesday, June 13, 2012

Aku mendambakan sebuah premis untuk aku menjalankan kerjaya yang aku suka ini.

Tiba masanya aku memerlukan tempat yang selesa untuk melakukan kerja yang aku suka di tempat yang aku suka.

Nah,aku persembahkan pantun tentang perasaan gelojak perasaan aku sekarang :

Kalau aku dapat rumah itu,
aku akan bawa murid beribu,
aku harap tuan empunya bersetuju
buat rumah macam begitu...

kalau aku dapat rumah itu,
murid datang tanpa malu-malu,
senyum selalu,
belajar di tempat baharu..

kalau aku dapat tempat itu,
aku buat syarikat aku,
jurumotivasi,jurulatih dan penulis buku,
berusaha mencari wang saku..

kalaulah aku dapat rumah itu,
tujuan mahu elak ribut petir dan hujan batu,
demi keselamatan kerap aku elak itu,
anugerah cuaca dari ALLAH yang SATU..

kalaulah aku dapat rumah itu..
kalaulah aku dapat rumah itu..
kalau-kalau-kalau...
AKU akan dapatkan tempat itu...
ALLAH TAALA akan mendengar harapan aku..

No comments:

Post a Comment