Tuesday, May 22, 2012

Serius..
Aku sangat meminati ilmu kira-kira.Buktinya : 

 1)Tahun 1 hingga 3 aku tak pernah tak dapat A dalam Matematik
2)Tahun 2 aku sudah pandai menggunakan sempua(abakus) dan ayah aku menyuruh aku mengajarnya.
3)Sepanjang tahun 1999(tahun 6) markah Matematik aku sentiasa A
4)Alam di sekolah menengah aku tak pernah tak siap dalam kerja rumah Matematik
5)Aku akan pastikan aku membuat 5 soalan Matematik setiap hari.


antara bidang Matematik yang aku minat ialah bidang geometri dan sedikit kelemahan dalam kebarangkalian.
6)Aku dilantik menjadi fasilitator mewakili sekolah untuk mengajar Matematik Tambahan kepada pelajar sekolah lain.
7)Semasa di tingkatan 6 markah aku sentiasa tertinggi dalam Subjek Matematik t STPM pernah mendapat anugerah TOP 10 pelajar Sains Tingkatan 6.

aljabbar

rupa-rupanya baru aku tahu yang Encik AL-JABBAR(gambar atas) ini merupakan salah seorang pengasas ilmu ALGEBRA Matematik.


begitu juga dengan sumbangan Encik AL-KHOWARIZMI ini(gambar patung) yang banyak menyumbangkan idea-idea baru dalam Matematik                                                                                                          







AZAM aku selepas ini :

1)tunggu kehadiran CIKGU WAN di tempat anda !
2)tunggu iklan tentang seminar "Belajar Matematik cara mereka" yang akan membuatkan kalian berasa teruja untuk menghadirinya(khususnya golongan pelajar)

No comments:

Post a Comment