Tuesday, January 18, 2011

2 KALI SAMA & SERUPA

Salam diberi...
Bertemu kembali...
Kali ini aku akan menceritakan tentang mimpi paling berkesan yang aku alami 2-3 tahun ni.
Hakikat mimpi tersebut sama motif tapi masa yang berbeza.Bukan untuk mempertikai anugerah ALLAH tapi untuk memikirkan hikmah di sebalik kejadian ini...

Mimpi 1
Aku, dan 2 orang kanak-kanak lelaki(seorang merangkak-antara berusia 3 bulan hingga 1 1/2 tahun dan seorang lagi berumur lebih kurang 4 hingga 5 tahun) berjalan kaki untuk ke masjid menunaikan solat Jumaat.Aku mendukung kanak-kanak merangkak tersebut dan memimpi erat kanak-kanak seorang lagi. Kami melalui jalan yang tidak bertar,denau,jambatan kayu, dan kawasan perkampungan.Kami berjalan gopoh-gapah dan bersungguh-sungguh supaya tidak tiba lewat ke masjid. Sampai di masjid kami bergegas ke tempat wudhu'.Kedua-dua kanak-kanak tersebut mengambil wudhu' sambil diawasi oleh aku semasa itu.Kadang-kadang aku membetulkan cara mereka berwudhu'. Aku melayani mereka sebagaimana kasih-sayang seorang ayah kepada anak-anak.Mimpi aku berakhir begitu sahaja.

Mimpi 2
Dlam persiapan aku hendak solat,aku terus ke tempat wudhu' untuk ambil wudhu'. Aku tak tahu ada orang memerhatikan perilaku aku itu.Aku menoleh ke arah mereka,rupa-rupanya sekumpulan kanak-kanak 4-6 tahun memerhati aku berwudhu'.Jadi aku membaiki mutu wudhu' aku dengan tertib sekali.Setakat itu sahaja mimpi aku berakhir..

IRONI
Aku mencerikan perihal mimpi 1 aku kepada seorang kawan,dia menafsirkan bahawa aku berusaha mengajar orang untuk ke arah hidayah ALLAH TAALA(jadi pendakwahlah lebih kurang).

Bagi aku KEDUA-DUA MIMPI TERSEBUT ADA PERSAMAAN..
1)aku mimpi semasa tidur sebelum & selepas Zohor
2)aku berWUDHU' dan mereka memerhatikan aku berWUDHU'
3)melibatkan kanak-kanak

Mimpi aku mungkin ada benarnya,aku memang bercita-cita untuk menubuhkan TABIKA TAHFIZ pada tahun 2013(3 tahun dari sekarang),dan aku menjadi mudirnya.
(sekadar gambar hiasan)



Alangkah bahagianya bila kau berpeluang mendidik permata Islam ini untuk lari dari dari kemaksiatan yang sengaja dibuat-buat akhir-akhir ini.
(gambar hiasan)

Aku sendiri yang menjadi penggubal modulnya untuk mencapai kualiti yang diredhai oleh ALLAH TAALA.
(gambar hiasan)


Pusat TABIKA TAHFIZ aku bakal melahirkan hafiz/hafizah,Fuqaha',Ulama', dan kerjaya profesional lain yang berpelsonaliti tinggi..!!!..
(gambar hiasan)


Itulah yang aku impikan selama ini..Semoga ALLAH memakbulkan cita-cita dan keazaman kau ini....

No comments:

Post a Comment