Wednesday, April 1, 2009

SIRI PANTUN 3 BUDAK HITAM


Rasa berterima kasih dari saya yang kerdil ini kerana terdapat peminat di luar sana sangat setia dalam menunggu detik-detik saya untuk menulis lagi...Nah! sekarang saya akan berpantun pula mengubat kerinduan anda semua....

Pantun ini saya tujukan khas kepada kawan -kawan yang rasa terkena !!!

hahahaha..padan muka !!!


3 budak hitam,

seorang mekanikal wajahnya kelam,

seorang lagak artis bak Ramlah Ram,

seorang belajar Matematik tak sampai separuh malam...


3 budak hitam,

jumpa ketika persembahan sukan,

latihan pagi balik malam,

entah bagaimana jadi kawan..


3 budak hitam,

masing-masing tak boleh hilang,

selalu juga keluar malam,

kadang-kadang balik ke Kelang...


3 budak hitam,

2 orang selalu datang bermalam,

tidur bersama cantum tilam,

di bilik salah seorang yang macam ketam...


3 budak hitam,

tiba-tiba budak itu buat kejutan,

menangis seorang diri di atas tilam,

alamak! rasa bersalahlah 2 orang rakan..


3 budak hitam,

salah seorang terpaksa mengaku kesalahan,

hari-hari mohon kemaafan,

budak itu pula tak rasa kasihan..


3 budak hitam,

salah seorang hatinya tenang,

katanya sudah makan banyak garam,

kalau begini bagaikan kacang...


3 budak hitam,

lama-lama budak itu terima kemaafan,

sama-sama jaga hati dan perasaan,

takut luka lagi nanti tak tahan...


3 budak hitam,

pada mulanya budak itu memang aku sayang,

banyak karenah dan pelbagai ragam,

tiba-tiba datang menyampah malam dan siang...


3 budak hitam,

seorang paksa aku mulakan teguran,

aku dah tegur tapi budak itu tak layan,

memang egonya aku memang tak tahan...


3 budak hitam,

akhirnya budak itu ambil jalan perpisahan,

aku pula ganti jadi ahli Si Budak Hitam,

pengubat duka hati yang kesepian...


3 budak hitam,

perangai memang macam-macam,

selepas ini aku nak bersendirian,

tumpu perhatian nak dapat DEKAN....


orang lain si budak hitam...

aku....????

anda digalakkan untuk melontarkan pandangan,cadangan, atau kritikan demi meningkatkan mutu pantun saya yang hebat ini...sekian,terima kasih.



3 comments:

  1. biarlah muka ku kelam, kulit ku hitam...
    aku redha kurniaan Ilahi...
    asalkan hati ku tidak kelam & dendam...
    ada sifat mazmumah, tiada rasa mmbenci...

    ~SmILe~

    ReplyDelete
  2. opsss... correction...

    tiada sifat mazmumah, tiada rasa membenci...

    ReplyDelete