Monday, June 20, 2011

KATA-KATA MOTIVASI

salah seorang murid tahun 2 berkata :
"cikgu dulu kite buleh D sokmo Matematik,ni kiter buleh C cikgu.."

wakil murid tahun 4 berkata lagi..
"cikgu dulu saya buleh E Matematik,ni terus meningkat naik 68 cikgu..Sains saya buleh A jugok,82"

Lebih-lebih lagi bila aku dengar perbualan mereka:
"cikgu saya buleh nombor 3,xxx buleh nombor 3,yyy pun buleh nombor 3...dulu buleh nombor 7 jer.."

"cikgu kat kelas wi komen kat saya,dia kata saya doh meningkat dari segi akademik.."

Ini dari mulut murid sekolah menengah :
"sakit hati Math D, tapi tinggi sekali.."
"ADD MATH saya dapat 14/100.."
"Periksa ni saya lulus belaka cikgu"

Syukur,
Ada petanda positif semenjak aku 3 bulan menjadi guru tuisyen sepenuh masa.Aku tak berbuat apa-apa,tapi aku hanya bertindak sebagai jurumotivasi kepada mereka supaya gapai kejayaan setinggi mungkin.Yang pasti,ramai "future customer" aku akan mengomel sendirian nanti.

Target aku hujung tahun ini.
PELAJAR TAHUN 2 >>> TOP 3 DALAM KELAS
PELAJAR TAHUN 4 >>> TOP 10 DALAM KELAS
2 orang mendapat 5A
PMR 2A ke atas
SPM 2A ke atas dan berjaya ke universiti.


KEJAYAAN MEMERLUKAN PENGORBANAN
PENGORBANAN MEMERLUKAN KEIKHLASAN HATI DAN DOA TANPA HENTI....

No comments:

Post a Comment