Friday, January 15, 2010

sudah 2 minggu

ASSALAMUALAIKUM..
DUA MINGGU SUDAH BERLALU..
maknanya saya di sekitar Shah Alam ini sudah mencecah 14 hari..



tapi kali ini ini saya persembahkan serangkap sajak
diilhamkan ketika baru balik berlari dari tasik Shah ALAM INI..semoga terhibur..hehe..


Seksyen 2 meriah lagi..
Budak-budak datang kini..
Sambung belajar di Universiti Teknologi..
Banyak membuka pintu rezeki..

Ada yang jual keropok..
Ada yang baiki kasut..
Ada yang duduk-duduk kat pondok..
Tanpa ada perasaan ragu dan takut..

Seksyen 2 meriah kini..
Foodcourt ramai orang jual dan beli..
Mari adik dan juga abang..
Makan or bungkus pulang..

Seksyen 2 meriah lagi..
Siber café macam-macam buat promosi..
Ada yang itu ada yang ini..
Yang datang pulak ada yang gitu-GITU ada yang gini-gini..

Kedai Rahmat banyak barang..
Kedai Maria ramai orang..
Kedai fotostat dah takde ruang..
Kedai dobi apa kurang...

Aku tinggal satu sem kini..
Sekyen 2 nanti dah tak ada lagi..
Dalam hati dan benakku ini..
Sebab aku plan nak ke luar negeri
Mungkin kerja atau cari bini...
Jikalau aku kembali lagi kesini...
Terserahlah pada Robbi Izzzati...


ITU SAJA KUT..

No comments:

Post a Comment