Saturday, February 26, 2011

ULANGTAHUN KELAHIRAN

24 FEBRUARI 2011
ULANGTAHUN KELAHIRAN aku yang semakin meningkat.
Sebenarnya tiada perkara yang istimewa hari ini.Hanya penerimaan sms "harijadi" yang sampai di telefon sekeping-dua.
Aku menhabiskan masa dengan penaipan ucapan balas di laman sosial,FACEBOOK.
Aku amat menghargai mereka yang "wish" kata-kata yang acuh tak acuh.Aku menhargai kalian.

Sebelah petang aku menjalankan tugas aku sebagai PENGUSAHA TUISYEN.Harapan aku ada seorang dua untuk datang berdaftar,tetapi aku bersangka baik mungkin mereka tidak bersedia lagi.MENGAJAR TETAP MENGAJAR'!

Usai menunaikan solat ASAR, aku menziarahi kubur ;


(TERIMA KASIH FLICKR)

Bacaan AL-FATIHAH dan SURAH YASSIN berkumandang di tanah perkuburan yang sepi itu. Sengaja aku memilih tanah perkuburan untuk mengingatkan aku bahawa ...
AKU SEMAKIN DEKAT DENGAN KEMATIAN..
MUNGKIN jasad aku ditanam di sini,atau sekadar menunaikan solat JENAZAH GHAIB barangkali..

Tapi aku mesti berjuang dalam kelangsungan hidup.Mengingatkan bahawa "BERUSAHALAH KAMU SEOLAH-OLAH KAMU HIDUP SEJUTA TAHU LAGI.dan BERIBADAHLAH KAMU SEOLAH-OLAH KAMU MATI SEKETIKA NANTI..."

MANUSIA YANG CERDIK IALAH MANUSIA YANG SELALU MENGINGATI KEMATIAN..!

SELAMAT HARI LAHIR CIKGU WAN!
Semoga murah rezeki dan hidup diberkati..!

No comments:

Post a Comment