Saturday, September 12, 2009

komunikasi non-verbal



hakikat hidup ini adalah sesuatu perjuangan tak matlamat perlu dikejar sehingga akhir hayat.
hakikatnya kita sudah tahu cabaran di hadapan namun kita tetap gagahi tempuhinya oleh sebab matlamat tertentu...jangan berpaling atas nama kebenaran ..itu pesan saya kepada semua pengikut saya atau yang bergelar 'silence admirer' saya..

gambar yang agak fotogenik itu saya pun tak tahu siapa gerangan peminat saya yang curi-curi ambil itu..tapi saya cuba amati falsafah di sebalik gambar jejaka kacak di atas tu..

1) baju: merah ala-ala merah jambu; menunjukkan seseorang memiliki hati yang lembut dan dan besederhana dalam setiap tingkah laku,namun warna ini juga menunjukkan seseorang itu mudah terpengaruh dan dipengaruhi oleh orang yang tak sepatutnya

2)seluar: ada ciri-ciri elegan ;sedikit selekeh dan tahan lasak, tapi memang sesuai lah dengan tema ketika foto diambil tu,takkan nak pakai seluar slack pula. secara amnya boleh dianggap si pemakai agak gelojoh dalam pemakaian,paling elok si pemakai pakai seluar yang berbentuk jeans gitu.

3) kasut: putih bersih ; kasut yang putih boleh dicuci..hati yang bersih sukar dicari

4) kaki terangkat : ni gambar spontan ;tapi kalau mengikut falsafah saya langkah sedemikian menunjukkan orangnya yang agak tenang dalam setiap pergerakkan, kakai dihayung tak tinggi sangat-sederhana dan menunjukkan langkah perjalanan yang agak perlahan-lahan..hmm

sekian,wassalam..

No comments:

Post a Comment